Sander Klos is de bedenker van Business Accelerator®, een unieke groeimethode die je bedrijf een enorme boost geeft door het systematisch en gedigitaliseerd realiseren van een hogere omzet, met meer winst en een enorme toename in bedrijfswaarde.


Hij is behalve investeerder en marketing consultant ook een veelgevraagd spreker.

 
 
BA Ontmoet Sander.jpg

 Over Sander Klos:

DRIE REDENEN
WAAROM JE HIER
NIET ZOU MOETEN ZIJN.

Hoi, ik ben Sander Klos.

Ik vermaak me altijd kostelijk op de 'over mij'-pagina op websites zoals deze omdat ze in de derde persoon zijn geschreven ... hoewel ze meestal zijn geschreven door de eigenaar van de site.

Dus nadat Sander Klos verschillende pogingen deed om slimmer te klinken dan hij in werkelijkheid is door over zichzelf in de derde persoon te schrijven, liet hij die benadering snel varen en besloot deze pagina maar gewoon vanuit zichzelf te schrijven.

Hoe dan ook - wat wil je weten?

Ik ben 55 jaar oud. Ik woon in Amsterdam met mijn vrouw, Brenda. We hebben twee kinderen en gelukkig ook nog twee moeders.

Maar ik denk dat dit niet helemaal is waarnaar je op zoek bent.  Je vraagt ​​je waarschijnlijk af:

Is deze man mijn tijd en aandacht waard?

Voor veel lezers is het antwoord NEE.

En wel hierom:

1.

Ik kan je niet helpen om snel rijk te worden.

Om de een of andere reden stellen mensen 'groeien met je bedrijf' gelijk aan 'snel rijk worden'.  

Ik snap het natuurlijk wel. Meer inkomen was in 1991 één van de redenen om mijn eerste bedrijf te beginnen. Geen idee dat mijn bedrijf later veel waard zou worden (daarover later meer).

Ik dacht dat het gemakkelijk verdienen zou zijn en ik zag me al met mooie inkomsten een luxe leven leiden... op de automatische piloot.

Nou, het was zeker geen gemakkelijk geld. Ik ontvang nu wel consistente inkomsten uit mijn investeringen, bedrijven, producten en diensten... en nu voor een deel op de automatische piloot... maar het kostte veel werk, frustratie en doorzettingsvermogen om er achter te komen wat de gouden formule is.

En er is nog steeds een hoop werk voor nodig om alles draaiende te houden en nieuwe producten te lanceren.

Als je niet bereid bent om ongeveer tien keer meer moeite te doen dan je verwacht, ben ik niet je man.

 2.

Als je niet aan je marketing wilt werken, dan ga je ook niet veel plezier beleven aan Business Accelerator.

Nee, ik verkoop geen marketing consultancy. Maar dit is waarom ik je dit vertel.

Veel ondernemers zijn met veel passie bezig met hun bedrijf, hun product en hun organisatie. Geen moeite is te groot.

Werkt een deel ervan voor de groei van hun bedrijf?

Waarschijnlijk. Op korte termijn. Met beperkt resultaat.

Maar als je daarop vertrouwt, heb je geen solide bedrijf dat structureel kan groeien. Je hebt een wankele inkomstenstroom, die wordt ondersteund door een niet-duurzame communicatie met je markt, je prospect en je klant. Waar je zelf ook niet op kan vertrouwen en je alleen maar van hoopt dat het beter gaat.

Het is niet erg dat je niet bekend met met Marketing. Maar als je er een aversie tegen hebt, dan is je deelname aan onze programma’s uiteindelijk tijdverspilling. Als je toch tijd wilt verspillen, ga dan naar de bioscoop. Veel leuker. En een stuk goedkoper.

3.

Als je op zoek bent naar de makkelijke weg, dan wil je niet helpen.

Het is belangrijk dat je begrijpt wat ik je vertel. Ik kan je helpen, ik zal het gewoon niet doen. Ik ben er wel toe in staat, maar ik wil het gewoon niet. Waarom niet?

Als ik iemand hoor zeggen: "wat is de gemakkelijkste manier om te groeien", dan hoor ik echt: "Ik ben niet echt toegewijd aan het lange termijn succes van mijn bedrijf... en ik ben dus ook niet toegewijd aan het lange termijn succes van mijn klanten."

En dat vertaalt zich echt in "Ik wil er niet echt hard voor werken, ik kom er op een rustig tempootje ook wel".

Kijk, je bedrijf laten groeien is HARD WERK. Ja, als het allemaal draait, kan het zijn zoals je je had voorgesteld: de business loopt als een zonnetje, ook zonder jou en je verdient geld terwijl je slaapt. En je verkoopt je bedrijf voor een miljoenenopbrengst.

Maar het kost HARD WERK om dat te creëren en het kost HARD WERK om te onderhouden en het kost HARD WERK om het succesvol te verkopen.

Je bent er nog steeds? Mooi.

Dit is wat je van mij op deze site en in je email kunt gaan verwachten:

  • Bruikbare strategieën en tactieken die je gratis in je bedrijfsontwikkeling en marketing kunt gebruiken... die meestal worden gevolgd door:

  • Overduidelijke verkooppraat om je over te halen om een volgende stap te zetten met mij in de vorm van een webinar volgen, een event bijwonen, etc.

Kun je echt geloven dat ik je zojuist heb verteld dat je overduidelijke verkooppraat van mij gaat ontvangen? 

En waarom zou ik je dat niet vertellen?

Ik bedoel, kom op zeg: ik ben een 'marketinggoeroe'. We verdienen ons geld door dingen te verkopen. Ik zal proberen je iets te verkopen en heel subtiel zal ik niet zijn.

Het wordt echter altijd voorafgegaan door echt waardevolle strategieën en tactieken die je onmiddellijk kunt gebruiken.

Die zijn dus gratis.

Het idee is dat je zult zeggen: "Man, dit gratis spul heeft me echt geholpen. Ik denk dat ik de betaalde dingen ga proberen”.

Best simpel, toch?

Dit is de oude 'Demonstreren dat je ze kunt helpen door ze daadwerkelijk te helpen' truc.

Werkt perfect.

Maar je vraagt ​​je misschien nog steeds af...

Hoe weet je of mijn materiaal goed is?

Het slimste en meest eenvoudige om te doen is gewoon wat van mijn gratis materialen te bekijken.

Als je het leuk vindt, vind je mijn trainingen waarschijnlijk ook leuk. En als je mijn trainingen leuk vindt, dan vind je onze overige programma’s ook waardevol.

En als je het gratis materiaal niet leuk vindt, zul je het ook niet doen en heb je je een hoop bespaard.

Maar ik denk dat het nu wel zo’n beetje tijd is om het noodzakelijke 'zelfverheerlijking biografie'-ding te doen, dus hier komt-ie:

Na twee studies (bedrijfskunde Utrecht en informatica Delft) begon mijn ondernemerscarrière in 1993 door database consultancy te leveren. Aanvankelijk met een business partner samen, maar in 1996 namen we Margot, onze eerste medewerkster aan.

We deden het goed, want we brachten groei door de inzet van in databases vastgelegde managementinformatie. In 1997 namen we een bedrijf over dat software als een service aanbood, waardoor grote belangstelling in ons bedrijf ontstond. Dus in 1998 kregen we een overnamebod van 12miljoen van een Engels beursgenoteerd bedrijf, waar we ja tegen hebben gezegd. Het was even peentjes zweten in de due diligence, maar daar kwamen we mooi doorheen. Als dertigers waren we echt trots op het bericht in de Financial Times.

Hierna vroeg ik me af of het opnieuw weer zo zou werken, of dat ik een ‘one hit band’ was geweest! Dus ging ik hetzelfde doen met een concept uit de USA dat ik succesvol naar Europa bracht. Hier veel vallen en opstaan bij de toepassing van Amerikaanse marketing strategieen die ik onveranderd implementeerde. Ik dacht aanvankelijk, dat gaat hier nooit werken…

Maar wat bleek? Ze werkten veel beter dan welke andere marketing strategie ik ooit had gezien. Ongelofelijk.

Tussendoor werd ik nog gevraagd om naar een andere startup over te stappen. Ook daar kon ik de nieuwe marketing toepassen en meteen veel bijleren en uitproberen.

Natuurlijk… niet alles werkte meteen. Na steeds vallen en opstaan, begon ik eindelijk steeds sneller echt succes te bereiken.

Na deze Amerikaanse bedrijven volgde de twee Nederlandse bedrijven Backbase en IENS.nl die ik kon leiden en in kon investeren, die beide versneld gingen groeien op basis van alle eerdere ervaringen.

Hoe dan ook, door puur geluk ontdekte ik dus hoe ontzettend sterk de Amerikaanse marketing en groeimethodes zijn, vooral in de meest pure vorm.

Ik raakte enorm geïnteresseerd in alles wat uit de USA kwam over marketing, versnelde bedrijfsgroei en scaling up. Ik zocht allerlei boeken, kocht ze, las ze, volgde seminars bij allerlei “guru’s“, had zelfs de eer om een jaar lang iedere week met Jay Abrahams samen te werken en werd al doende meer en meer begeistert over de enorm positieve effecten in mijn ondernemingen.

Bij iens.nl koos ik ervoor om het zittende team niet ouderwets instructies te geven, maar ze te trainen met het marketing materiaal. Zo kwam ik er achter hoe krachtig de methode was. En ook nog eens overdraagbaar. Werkte als een zonnetje. Later werd iens.nl succesvol voor een mooie prijs verkocht aan TripAdvisor.

En zo ben ik in 2015 begonnen als 'groeigoeroe' (mooie eretitel die Marcel aan me gaf, één van mijn eerste deelnemers, hij staat ergens tussen alle endorsements).

Snel vooruit naar vandaag. Al meer dan 200 bedrijven hebben deelgenomen aan de programma’s. We hebben verschillende bedrijven die deelnemen in ons Venturing programma, waar verschillende partnerships uit gekomen zijn.

Ik ben de 'go to guy' voor bekende bedrijven als MeerBusiness, Spotcap, Scaleup Marketing, Voordegroei en Neos als het gaat over de regie van versnelde bedrijfsgroei. Binnen NLGroeit ben ik mentor van verschillende scaleups. Ik ben partner in verschillende bedrijven die deelnemen aan ons Venturing programma.

Dit is waarmee ik je met name zal helpen

Mijn belangrijkste focus is om je te helpen bij jouw versnelde bedrijfsgroei, winst en bedrijfswaarde.

Ik ben de bedenker van business accelerator, een versnelde groeimethode die je bedrijfsontwikkeling versneld door het systematisch en gedigitaliseerd realiseren van een hogere omzet, een hogere winst en een hogere bedrijfswaarde.

Naar mijn mening is dit echt de heilige graal van versnelde bedrijfsgroei. Die bestaat uit drie delen.

Marketing is het eerste deel. Ik concentreer me onder andere op je frontend marketing, wat eigenlijk een chique manier is om te zeggen: "Mensen zover krijgen dat ze je leuk vinden, voordat je ze iets probeert te verkopen". Ik doe dit door je de beste manier te tonen om je prospects echt te helpen voordat ze je pitch zien. En we werken aan je backend marketing. Dit gaat over het bieden van aanvullende producten en services aan je bestaande klantengroep. Beide leveren ze meer omzet.

Het tweede deel is het ontwikkelen van een hoog-presterend team en gestroomlijnde organisatie. Dit gaat niet alleen om samenwerking en empowerment, maar ook over accountability en prestatiemeting.

Het derde deel is de verdere ontwikkeling van je bedrijf. Dit gaat over het weten waar je in gaat investeren en hoe je deze investeringen gaat financieren. Hoe je meer winst gaat maken. En hoe je je risico’s verder kunt verlagen.

Nadat we je groei met verlaagd risico en betrouwbare winsten hebben gerealiseerd, kunnen we in een tweede ronde alle communicatie gaan digitaliseren met de juiste software en content. En processen verder te systematiseren. Om zo je bedrijf echt schaalbaar te maken.

Als derde ronde van jouw groei zetten we extra kapitaal voor verdere expansie en gaan we ons bezig houden met de toekomstige verkoop van je bedrijf.

Dit is mijn eerste verkooppitch voor jou:

Ga naar de blog en lees enkele blogartikelen op mijn site en download een managementrapport.

Als je dit leuk vindt, meld je dan aan voor het gratis Bootcamp.

Als dit je helpt, overweeg dan om mijn spullen te kopen wanneer ik je een aanbieding doe. En weet dat ik je een heel goede aanbieding doe om je te motiveren om versneld verder te komen met jouw bedrijfsgroei, sneller dan in je eentje.

Best simpel, toch?

Bedankt voor het lezen van deze pagina en aan de slag!

Op jouw versnelde groei,

 
 
BA Verkooppitch.jpg