Over Sander Klos:
DRIE REDENEN
WAAROM JE HIER NIET ZOU MOETEN ZIJN.
Hoi, ik ben Sander Klos.
Ik vermaak me altijd kostelijk op de 'over mij'-pagina op websites zoals deze omdat ze in de derde persoon zijn geschreven ... hoewel ze meestal zijn geschreven door de eigenaar van de site.
Dus nadat Sander Klos verschillende pogingen deed om slimmer te klinken dan hij in werkelijkheid is door over zichzelf in de derde persoon te schrijven, liet hij die benadering snel varen en besloot deze pagina maar gewoon vanuit zichzelf te schrijven.
Hoe dan ook - wat wil je weten?
Ik ben 55 jaar oud. Ik woon in Amsterdam met mijn vrouw, Brenda. We hebben twee kinderen en gelukkig ook nog twee moeders.
Maar ik denk dat dit niet helemaal is waarnaar je op zoek bent. Je vraagt je waarschijnlijk af:
Is deze man mijn tijd en aandacht waard?
Voor veel lezers is het antwoord NEE.
En wel hierom:
1.
Ik kan je niet helpen om snel rijk te worden.
Om de een of andere reden stellen mensen 'groeien met je bedrijf' gelijk aan 'snel rijk worden'.
Ik snap het natuurlijk wel. Meer inkomen was in 1991 één van de redenen om mijn eerste bedrijf te beginnen. Geen idee dat mijn bedrijf later veel waard zou worden (daarover later meer).
Ik dacht dat het gemakkelijk verdienen zou zijn en ik zag me al met mooie inkomsten een luxe leven leiden... op de automatische piloot.
Nou, het was zeker geen gemakkelijk geld. Ik ontvang nu wel consistente inkomsten uit mijn investeringen, bedrijven, producten en diensten... en nu voor een deel op de automatische piloot... maar het kostte veel werk, frustratie en doorzettingsvermogen om er achter te komen wat de gouden formule is.
En er is nog steeds een hoop werk voor nodig om alles draaiende te houden en nieuwe producten te lanceren.
Als je niet bereid bent om ongeveer tien keer meer moeite te doen dan je verwacht, ben ik niet je man.
2.
Als je niet aan je marketing wilt werken, dan ga je ook niet veel plezier beleven aan Business Accelerator.
Nee, ik verkoop geen marketing consultancy. Maar dit is waarom ik je dit vertel.
Veel ondernemers zijn met veel passie bezig met hun bedrijf, hun product en hun organisatie. Geen moeite is te groot.
Werkt een deel ervan voor de groei van hun bedrijf?
Waarschijnlijk. Op korte termijn. Met beperkt resultaat.
Maar als je daarop vertrouwt, heb je geen solide bedrijf dat structureel kan groeien. Je hebt een wankele inkomstenstroom, die wordt ondersteund door een niet-duurzame communicatie met je markt, je prospect en je klant. Waar je zelf ook niet op kan vertrouwen en je alleen maar van hoopt dat het beter gaat.
Het is niet erg dat je niet bekend met met Marketing. Maar als je er een aversie tegen hebt, dan is je deelname aan onze programma’s uiteindelijk tijdverspilling. Als je toch tijd wilt verspillen, ga dan naar de bioscoop. Veel leuker. En een stuk goedkoper.
3.
Als je op zoek bent naar de makkelijke weg, dan wil je niet helpen.
Het is belangrijk dat je begrijpt wat ik je vertel. Ik kan je helpen, ik zal het gewoon niet doen. Ik ben er wel toe in staat, maar ik wil het gewoon niet. Waarom niet?
Als ik iemand hoor zeggen: "wat is de gemakkelijkste manier om te groeien", dan hoor ik echt: "Ik ben niet echt toegewijd aan het lange termijn succes van mijn bedrijf... en ik ben dus ook niet toegewijd aan het lange termijn succes van mijn klanten."
En dat vertaalt zich echt in "Ik wil er niet echt hard voor werken, ik kom er op een rustig tempootje ook wel".
Kijk, je bedrijf laten groeien is HARD WERK. Ja, als het allemaal draait, kan het zijn zoals je je had voorgesteld: de business loopt als een zonnetje, ook zonder jou en je verdient geld terwijl je slaapt. En je verkoopt je bedrijf voor een miljoenenopbrengst.
Maar het kost HARD WERK om dat te creëren en het kost HARD WERK om te onderhouden en het kost HARD WERK om het succesvol te verkopen.
Je bent er nog steeds? Mooi.
Dit is wat je van mij op deze site en in je email kunt gaan verwachten:
Bruikbare strategieën en tactieken die je gratis in je bedrijfsontwikkeling en marketing kunt gebruiken... die meestal worden gevolgd door:
Overduidelijke verkooppraat om je over te halen om een volgende stap te zetten met mij in de vorm van een webinar volgen, een event bijwonen, etc.